Kerndoelen basisonderwijs

  • Kerndoel 33
    De leerlingen leren meten en leren te rekenen met eenheden en maten, zoals bij tijd, geld, lengte, omtrek, oppervlakte, inhoud, gewicht, snelheid en temperatuur.
  • Kerndoel 34
    De leerlingen leren zorg te dragen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van henzelf en anderen.
  • Kerndoel 39
    De leerlingen leren met zorg om te gaan met het milieu.
  • Kerndoel 40
    De leerlingen leren in de eigen omgeving veel voorkomende planten en dieren onderscheiden en benoemen en leren hoe ze functioneren in hun leefomgeving.
  • Kerndoel 41
    De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.
  • Kerndoel 42
    De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur.
  • Kerndoel 43
    De leerlingen leren hoe je weer en klimaat kunt beschrijven met behulp van temperatuur, neerslag en wind.
  • Kerndoel 44
    De leerlingen leren bij producten uit hun eigen omgeving relaties te leggen tussen de werking, de vorm en het materiaalgebruik.
  • Kerndoel 45
    De leerlingen leren oplossingen voor technische problemen te ontwerpen, deze uit te voeren en te evalueren.
  • Kerndoel 46
    De leerlingen leren dat de positie van de aarde ten opzichte van de zon leidt tot natuurverschijnselen, zoals seizoenen en dag-/nachtritme.
  • Kerndoel 48
    Kinderen leren over de maatregelen die in Nederland genomen worden/ werden om bewoning van door water bedreigde gebieden mogelijk te maken.
  • Kerndoel 51
    De leerlingen leren gebruik te maken van eenvoudige historische bronnen, zoals aanwezig in ons cultureel erfgoed, en ze leren aanduidingen van tijd en tijdsindeling te hanteren.
  • Kerndoel 52
    De leerlingen leren over kenmerkende aspecten van de volgende tijdvakken: jagers en boeren; Grieken en Romeinen; monniken en ridders; steden en staten; ontdekkers en hervormers; regenten en vorsten; pruiken en revoluties; burgers en stoommachines; wereldoorlogen en holocaust; televisie en computer.
  • Kerndoel 56
    De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

Het door uw geselecteerde lesmaterial of activiteit "Eieren (groep 1 t/m 4)" binnen het thema 1. Natuur beschikt over de kerdoelen: 33, 40, 41

« Terug naar alle details

Algemeen

Het overzicht hiernaast geeft informatie over de betekenis van de kerndoelen m.b.t. onze lesmaterialen en activiteiten.


©2024 Stichting De Rollen